ydowanej większości marketerów będzie jednak tak, że oba te giganty utrzymają swoją pozycję. Po prostu rynek podzieli się zarówno na media społecznościowe, gdzie zdecydowaną przewagę ma Facebook (na przykład produkty Google tutaj się nie przyjęły), z kolei wyszukiwarka Google nie ma sobie równych, a Facebook nie jest w stanie zaproponować dobrej wyszukiwarki wewnątrz swojego serwisu.
Współczesny internet a SEO
Współczesny internet zmienił się bardzo na przestrzeni ostatnich lat. Jeszcze 10-15 lat temu nie było wielu aż tak popularnych portali internetowych. Ludzie mają jednak potrzebę dyskusji i dyskusja ta była prowadzona przede wszystkim na forach dyskusyjnych. To fora pełniły rolę dzisiejszych grup, platform społecznościowych. Co ciekawe, takie fora były pozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych, a co za tym idzie ich właściciele takie portale mogli monetyzować. SEO od tamtego czasu bardzo się zmieniło, ale trzeba napisać wyraźnie, że dziś w pozycjonowaniu stron liczy się jakość i jeszcze raz jakość.
Zasady prowadzenia promocji stron w Internecie
Osoby korzystające z Internetu dobrze wiedzą, jak wiele można znaleźć w nim stron poruszających taką samą tematykę. Dlatego osoby odpowiedzialne za prowadzenie konkretnych stron internetowych starają się przeprowadzać skuteczną ich promocję. Polega ona na przykład na zamieszczaniu na portalach społecznościowych reklam nowych stron internetowych. Takie reklamy mogą także pojawiać się w wyszukiwarce internetowej i wyskakiwać w czasie korzystania z popularnego serwisu You Tube. Dzięki temu wszyscy internauci mogą dowiedzieć się o istnieniu nowej strony internetowej poświęconej jakiejś tematyce. Natomiast dodatkową zachętą dla osób, które już zaglądnęły na nową stronę będą promocje związane z korzystaniem z jej zasobów.