dzonych na stronie internetowej w celu poprawienia jej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Ważne jest, aby strona była przyjazna dla użytkownika i to najbardziej respektują nowoczesne wyszukiwarki internetowe. Nie można oczekiwać, że nasza strona znajdzie się wysoko w wynikach, jeżeli mamy na niej dużo błędów wyświetlania, albo nie uzupełnione ważne tagi w znacznikach html.
Istotna jest również czytelność strony, jeżeli nasz tekst jest tego samego koloru co tło to większość robotów również to wychwyci. Ważna sprawą są też przyjazne adresy podstron oraz ich integralność oraz brak kopii na reszcie strony. Istotna jest również sama treść, nie możemy przedstawić użytkownikowi jedynie paru zdań o naszej usłudze czy produkcie. Warto się rozpisać i przedstawić ją szczegółowo.
Co to jest SEF
SEF to pojęcie odnoszące się do jasnego i czytelnego formułowania adresów stron internetowych. SEF ma na celu eliminację niezrozumiałego kodu z odnośników stron przy jednoczesnym przekazaniu wartościowych informacji (np. słowa kluczowe) oraz ułatwienia odwiedzającemu poruszanie się po stronie i odszukanie interesujących wiadomości. SEF ma również pozytywne przełożenie na tzw. optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek.
Przykład:
przed optymalizacją:
http://przyklad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1:wiadomosci&catid=1:boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym&Itemid=32
po zastosowaniu SEF:
http://przyklad.pl/wiadomosci/zagranica/1-boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym
Jak wynika z powyższego przykładu zaletą SEF jest obok większej przejrzystości, często także krótszy adres internetowy4.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Zakres działań pozycjonera
Pozycjonowanie jako cześć promocji firm w sieci przybiera coraz to różne formy w zależności od potrzeb danej firmy. Dla niektórych wystarczy pojedyncza praca optymalizacyjna na stronie, aby zapewnić dobre wyniki w wyszukiwaniu. Dla innych z kolei firmy SEO muszą się bardziej postarać.
Niezależnie od zakresu przeprowadzonych działań to efekt pozycjonowania powinien być najważniejszy. Jeżeli nie ma wyraźnego wzrostu pozycji to oznacza, ze działania nie zostały przeprowadzenie w odpowiedni sposób, albo są jakieś inne problemy z samą stroną firmy.